Apple: Apple koopt nog steeds aandelen van zichzelf en is nog steeds een goede koop

De aandelen van Apple hebben nog steeds ruimte, aangezien de aandelen tegen Thanksgiving 2021 $ 160 kunnen bereiken.

Apple heeft sinds 2012 $ 497 miljard aan kapitaal teruggegeven aan aandeelhouders en is het meest aandeelhoudersvriendelijke bedrijf op de markt.

Apple heeft veel groeimotoren, waaronder Services, iPhone 12 en India.

Als Services tegen het einde van 2025 met 13,5% blijft groeien, zal het meer dan $ 100 miljard aan inkomsten genereren. Aandelen shell is verhoogd.

 

 

Apple heeft zijn bedrijfssegmenten gediversifieerd en het is nog steeds een geweldige koop voor de toekomst.

Apple (AAPL) heeft zojuist de resultaten van het vierde kwartaal van 2020 gemeld waarmee het boekjaar is afgesloten en ze zijn zeker met een knal uitgegaan. In het licht van tegenslag brak AAPL zijn eigen record op het gebied van inkomsten, groeit het op belangrijke gebieden, Services overtreft $ 50 miljard aan inkomsten en met AAPL’s sterkste kwartaal aan dek, wat is er niet om van te houden? Ik heb mijn positie in AAPL gedurende het kwartaal versterkt en blijf geloven dat je gewoon AAPL moet bezitten en Tim Cook zijn ding moet laten doen. AAPL is het meest aandeelhoudersvriendelijke bedrijf ter wereld, heeft misschien wel het beste ecosysteem van producten ter wereld en drukt geld af voor zijn aandeelhouders. Aandelen microsoft kopen wereldwijd.

 

Er valt niets te klagen en ik denk dat AAPL nog veel sap over heeft om de koersstijging van het aandeel voort te zetten. Ik ben al een tijdje AAPL, ik ben recent aandeelhouder en als de kans zich voordoet, zal ik mijn positie in AAPL verder uitbouwen.

 

Apple stelde zeker niet teleur, want ze overtroffen de schattingen voor EPS en omzet in het vierde kwartaal van 2020, terwijl ze groeiden in veel belangrijke statistieken

Hoe kunt u boos zijn op een kwartaal waarin AAPL een extra $ 0,03 aan EPS en $ 1,36 miljard aan inkomsten genereerde boven de schattingen? Een van de beste aspecten van het kwartaal voor mij was dat dit werd bereikt doordat de iPhone-verkoop zijn doel miste. AAPL heeft zijn bedrijfssegmenten gediversifieerd en uitgebreid om minder afhankelijk te worden van iPhone-verkopen. AAPL werd voorheen gezien als een one-trick pony omdat de iPhone-verkoop de algehele verkoop domineerde. Wearables, Home and Accessories en Services blijven groeien, terwijl de Mac- en iPad-segmenten een aanhoudende kracht zien. De iPhone-verkoop genereerde continu een kleiner deel van de jaarlijkse omzet. In 2017 genereerde de iPhone-verkoop 61% van de totale omzet, terwijl in 2018, het vorige recordjaar voor inkomsten, 62% van de totale omzet genereerde. In 2019 bracht AAPL dat percentage terug tot 55% en in 2020 vertegenwoordigde de iPhone-verkoop 50% van de totale omzet. Dit is een belangrijke statistiek, want wanneer de iPhone niet presteert, heeft AAPL isolatie van zijn andere bedrijfssegmenten. Ik denk dat 2021 een recordjaar wordt voor AAPL en dat de verkoop van iPhone 12 beter zal zijn dan de schattingen, aangezien de andere bedrijfssegmenten blijven presteren.

 

In 2018 had AAPL het grootste jaar met een omzet van $ 265,6 miljard, een stijging van 16% ten opzichte van 2017. De totale omzet in 2019 daalde met -2%, aangezien AAPL net de grens van $ 260 miljard bereikte. iPhone vertegenwoordigde 62% van de totale omzet van AAPL in het vorige recordjaar 2018. 2020 heeft de kroon veroverd tot het grootste jaar van AAPL met een omzet van $ 274,52 miljard. Dit is een stijging van 3% ten opzichte van het vorige record in 2018. Door de organische groei van AAPL bereikten ze dit record, waarbij de iPhone $ 27,11 miljard minder aan inkomsten genereerde dan in 2018, wat een daling van -16% is. De groei van Apple wordt nog steeds geleid door het iPhone-bedrijfssegment, maar het is goed om te weten dat de omzet nog steeds kan stijgen naarmate de iPhone-verkoop afneemt. Omdat mensen hun apparaten voor langere tijd vasthouden, zullen de extra inkomstenstromen van AAPL de algehele groei van AAPL helpen stimuleren.

 

Services is uitgegroeid tot een bedrijfssegment dat meer dan $ 50 miljard omzet genereert

In mijn vorige artikel over AAPL heb ik besproken hoe Services een ondergewaardeerde asset kunnen zijn en ik zie een tijd dat Services $ 100 miljard aan terugkerende inkomsten genereert voor AAPL. AAPL is geen bedrijfssoftwarebedrijf en ze zullen waarschijnlijk niet deelnemen aan de traditionele cloudoorlogen met Azure en AWS, wat prima is. Het belangrijkste was dat AAPL een manier bedacht om diensten aan te bieden die hun producten aanvulden om terugkerende inkomsten te genereren. Omdat klanten niet om de maand nieuwe apparaten kopen, was het belangrijk om een ​​product aan te bieden waar de consument plezier aan zou beleven en waar hij graag voor zou betalen.

 

AAPL sloeg een homerun met Services als de op één na grootste inkomstenbron van AAPL. Sinds 2015 heeft Services zijn omzet met $ 33,86 miljard of 170% gegroeid. In 2016 groeide Services met 22% terwijl het $ 4,44 miljard aan inkomsten toevoegde, in 2017 groeide het met 34% met $ 8,35 miljard, in 2018 met 22% met $ 7,05 miljard, in 2019 met 16% met $ 6,54 miljard en in 2020 met nog eens 16% $ 7,48 miljard aan inkomsten toe te voegen. Dit zijn groeicijfers waar hele bedrijven jaloers op zouden zijn, maar ze worden geproduceerd door het op één na grootste zakelijke segment van AAPL.

 

Ik geloof dat met de toevoegingen van Fitness + voor een prijs van $ 9,99 en Apple One met een prijs van $ 14,95 -$ 29,95 en aankomende services die nog niet zijn ontwikkeld, kan het servicebedrijfssegment groeien tot $ 100 miljard aan inkomsten. Als Services tussen 2021 en 2025 jaarlijks met 13,5% kunnen groeien, zou dat $ 101,28 miljard aan inkomsten genereren. 13,5% is een mogelijke gemiddelde jaarlijkse groei voor de komende vijf jaar, vooral met de nieuwe Services die AAPL aanbiedt. Hypothetisch, als Services in de komende vijf jaar uitgroeien tot een omzet van $ 100 miljard, wat is dan de waardering daarvan? Een ander bedrijf dat vanavond rapporteerde, Facebook (FB), heeft in de eerste negen maanden van 2020 $ 57,89 miljard aan inkomsten gegenereerd en hun marktkapitalisatie bedraagt ​​meer dan $ 750 miljard. Ik denk dat het helemaal niet gek is om te denken dat als Services een omzet van $ 100 miljard bereikt, de waardering ervan $ 1 biljoen van de marktkapitalisatie van AAPL waard zou kunnen zijn en dat dat conservatief zou kunnen zijn. Alleen de tijd zal het leren, maar Services loopt door en zal grote hoeveelheden terugkerende inkomsten voor AAPL blijven genereren.

 

Apple blijft aandeelhouders belonen en geeft meer kapitaal terug dan veel bedrijven op kwartaalbasis waard zijn

In de afgelopen acht jaar heeft AAPL $ 497,4 miljard teruggegeven aan zijn aandeelhouders. Dat op zich zou voldoende moeten zijn voor iedereen die aandelen van AAPL wil bezitten. APPL heeft $ 378,7 miljard aan aandelen teruggekocht en heeft sinds 2012 meer dan $ 100 miljard aan dividenden uitgekeerd. In het vierde kwartaal van 2020 heeft AAPL $ 22 miljard teruggegeven aan aandeelhouders in de vorm van terugkoop en dividenden. Apple blijft kwartaal na kwartaal eigen aandelen kopen, wat iedereen die overweegt om een ​​positie te beginnen erg enthousiast zou moeten maken. Dit is gewoon het meest aandeelhoudersvriendelijke bedrijf waarin u kunt investeren.

 

Apple is op weg om een ​​dividendaristocraat te worden

AAPL heeft zijn dividend de afgelopen negen jaar verhoogd en heeft een groeipercentage van 5 jaar dat meer dan 10% bedraagt. De uitbetalingsratio is 25,34%, wat ongelooflijk laag is. AAPL volgend jaar zal het decennium bereiken voor dividendverhogingen en er zijn geen aanwijzingen dat dit zal worden stopgezet. AAPL heeft een lange staat van dienst in het belonen van aandeelhouders en ik moet geloven dat ze het dividend elk jaar zullen blijven verhogen. Het is een beetje voorbarig, aangezien een dividendaristocraat wordt geclassificeerd als een bedrijf in de S&P 500-index, die zijn dividend al minstens 25 jaar heeft verhoogd, maar AAPL is goed op weg. Op een gegeven moment kunnen ze ook besluiten om meer kapitaal aan het dividend te besteden en het rendement op 1 of 2% te krijgen, wat ook heel mooi zou zijn.

 

Mijn verwachtingen en voorspellingen voor AAPL

AAPL is een van de bedrijven waar ik constant gelijk in heb gehad en geloof me dat er veel waren waar ik het bij het verkeerde eind had. Ik geloof nog steeds dat mijn recente voorspelling dat APPL tegen Thanksgiving 2021 een marktkapitalisatie van $ 2,75 biljoen zou bereiken, correct is en dat de aandelen $ 160 zullen bereiken. Ik denk dat AAPL daar komt door meer iPhone-verkopen, services en positieve effecten van India. AAPL genereerde zijn grootste omzetjaar in 2020 met een daling van -16% in iPhone. Ik denk dat het fiscale jaar 2021 iPhones het grootste omzetjaar zal laten zien, dat meer dan $ 170 miljard zal bedragen, geleid door de lancering van de iPhone 12. Als aandeelhouder ben ik blij te kunnen zeggen dat ik volgende week de iPhone 12 max bestel en ik ken een paar anderen die dat ook zijn. Als de iPhone $ 170 miljard aan inkomsten kan genereren, is dat een stijging van 3,1% ten opzichte van het recordniveau in 2018 en een stijging van $ 32,22 miljard of 23,39% ten opzichte van de cijfers in 2020. Vasthouden aan mijn veelvoud van 13,5% groei om ons op schema te zetten voor $ 100 miljard uit Services tegen 2025. Services zou $ 61,07 miljard opleveren in 2021. Ik geloof ook dat AAPL voet aan de grond zal krijgen in India en de concurrentie zal afbreken, aangezien de online winkel al is gelanceerd en fysieke winkels openen in 2021.

 

Gevolgtrekking

Apple is de grootste aandeelhouder op de markt en ik ben blij eindelijk aandeelhouder te zijn. Dit is een bedrijf waarvan u de eigenaar bent, waaraan u kunt toevoegen wanneer u kunt en u zich geen zorgen hoeft te maken over de dagelijkse prijs. Op de lange termijn heeft AAPL niet teleurgesteld. Dit is een bedrijf dat sinds 2012 $ 497 miljard aan kapitaal heeft teruggegeven aan aandeelhouders en nog steeds groeit, ook al is het het grootste technologiebedrijf in de VS. Ik geloof dat AAPL nog ruimte heeft om te groeien en dat het $ 160 kan halen tegen Thanksgiving 2021. AAPL is op de markt pad naar $ 3 biljoen en dit is nog steeds een goed moment om aan boord te springen.

 

Openbaarmaking: ik ben / we zijn lang AAPL. Ik heb dit artikel zelf geschreven en het geeft mijn eigen mening weer. Ik ontvang er geen vergoeding voor (behalve van Seeking Alpha). Ik heb geen zakelijke relatie met een bedrijf waarvan de aandelen in dit artikel worden genoemd.

 

Aanvullende openbaarmaking: Aanvullende openbaarmaking: Disclaimer: ik ben geen beleggingsadviseur of professional. Dit artikel is mijn eigen persoonlijke mening en is niet bedoeld als aanbeveling voor de aan- of verkoop van aandelen. Beleggers dienen hun eigen onderzoek te doen voordat ze beleggen om te zien of de bedrijven die in dit artikel worden besproken, passen in hun portefeuilleparameters.